Afval scheiden: best apart! campagne

Vanaf 1 januari 2016 verandert de afvalinzameling in de gemeente Veenendaal. In plaats van een algemeen tarief gaat Veenendaal over naar het principe van ‘de vervuiler betaalt’. Dit betekent dat hoe minder vaak een inwoner restafval aanbiedt, hoe meer hij kan besparen op afvalkosten.  ACV, de gemeente Veenendaal en Kliko vroegen ons om mee te denken over een campagne waarbij de Veenendaaler niet alleen geïnformeerd wordt over deze wijziging, maar ook enthousiast aan de slag gaat met het scheiden van afval. 

En dus lieten we Veenendaal beléven hoe het is om afval te scheiden, wat daarbij komt kijken en hoe je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk restafval creëert. Dit alles in de 'best apart! pop-up store'.  In de tijdelijke winkel stonden de verschillende kliko’s naast elkaar opgesteld en werd uitgelegd wat precies waar in moet. Kinderen leerden in workshops wat voor leuks er te knutselen valt met afvalmateriaal.  Ook liet het Veenendaalse bedrijf Kliko inzamelmiddelen voor in de keuken zien. Voor deze campagne ontwierpen we ook diverse folders en advertenties. 

Online vertaalden we de campagne door naar een website waarop de bezoeker dankzij de restafvalteller precies kan berekenen hoe veel hij volgens de nieuwe regeling gaat betalen aan afvalstoffenheffing. 

Dit doen we voor
Afval scheiden: best apart! campagne:

Design Website CMS Ontwerp Campagne Copy

Meer weten of zelf geïnteresseerd in een vergelijkbare dienst? Neem contact met ons op voor informatie of een vrijblijvend gesprek.

Gesprek aanvragen
photo photo photo photo photo

Feelin' some brandlove?

Bart van Dalen is accountmanager van dit project en kan je er alles over vertellen.

AFSPRAAK MAKEN

Bel: 06 - 483 737 11

Niet gevonden wat je zocht?

Of bel ons voor support of een vrijblijvend gesprek 0318 - 555174